מקרי השוד הגדולים ביותר בעולם


 

מקרי השוד הגדולים ביותר בעולם


שוד של המוזיאון לאמנות מודרנית בפריז.

נגנבו חמישה ציורים – יצירות המופת של פיקאסו, מאטיס ומודיליאני. הנזק היה כ- 100 מיליון יורו. גנב אחד שבר את החלון בקומה הראשונה, נכנס למוזיאון, שבר את המנעול, הוציא בזהירות את התמונות מהמסגרות שלהן, ולאט לאט עזב את הבניין. האיש נתפס במצלמת מעקב - אבל זה לא הביא תועלת רבה - התמונה הייתה באיכות ירודה מדי.


שוד הגלריה Pinacoteca שבסאו פאולו.

הגנבים לקחו שני תחריטים של פבלו פיקאסו וציורים של אמנים ברזילאים לזר סגל ואמיליאנו די קוולקנטי. שלושה שודדים ניצלו את המהומה השוררת בגלריה בגלל סיור בית הספר שנערך במקום, נכנסו דרך מעלית השירות אל המחסן, שם גנבו את הציורים. עלות של עבודות האמנות הגנובות היא 609,000 דולר.


קרן אמיל בורלה, שוויץ.

בחודש פברואר שנת 2008, מהמוזיאון אמיל בורלה, הממוקם באחד האזורים המצליחים והיקרים של ציריך, נגנבו ארבעה ציורים בשווי -160 מיליון דולר. 3 גברים חמושים ורעולי פנים פרצו למוזיאון בערב, ובאיומים גנבו יצירות של פול סזאן, אדגר דגה, וינסנט ואן גוך וקלוד מונה.


המוזיאון לאמנות של סאו פאולו, ברזיל.

בחודש דצמבר שנת 2007, נשדד מוזאון לאמנות בסאו פאולו. נגנבו שני ציורים בשווי 100 מיליון דולר. שוד עצמו התבצע ב-3 דקות בלבד: הגנבים בחרו את הרגע שבו כל השומרים נמצאו בקומה אחרת של המוזיאון, ופשוט יצאו החוצה עם שני הציורים היקרים.


שוד במוזיאון צ'קארו דה-סיאול, ברזיל.

אחד מהשודים השערורייתיים ביותר - הפורצים לקחו מהמוזיאון יצירות של פיקאסו, דאלי, מונה ומאטיס, וכן במקביל "ניקו" את הכיסים של המבקרים, באיומי נשק.


שוד של קרן הנרי מור באנגליה.

זהו שוד שיכול להיחשב לאחד הנועזים ביותר. "הדמות השוכבת", במשקל 2.7 טון ובעלות 5,200,000 $ הועברה זמנית לפארק של הקרן בשביל השיקום. בשעה 10:00, ב-5 בדצמבר העמיסו את הפסל על המשאית בעזרת המנוף, ונסעו משם. ישנם חששות כבדים שיצירה המונומנטלית של מור נמסה עבור המתכת.


שוד במוזיאון מונק, אוסלו.

שוד חסר תקדים אירע באוסלו בשנת 2004. שודדים חמושים גנבו שני ציורים של האמן הנורווגי המפורסם אדוארד מונק. מסגרות של הציורים נמצאו מאוחר יותר בחלק אחר של העיר, הציורים נגזרו מהן. לאחר התקרית, מנהל המוזיאון הודה שמערכת האבטחה של המוזיאון לא הייתה מושלמת. התמונות חוברו לקירות על ידי ברגים קונבנציונאליים. ולא היו חיישנים.


שוד בטירת דרומלנריג, סקוטלנד.

עוד שוד גדול של יצירות אמנות התבצע במוזיאון Drumlanrig. מהטירה נגנב ציור "המדונה עם הפלך" של ליאונרדו דה וינצ'י, שהערך שלו הוא 60 מיליון שטרלינג. הציור התגלה בשנת 2007 במהלך מבצע מיוחד של המשטרה הבריטית.


שוד המוזיאון לאמנות, אוסטריה.

ב-11 במאי שנת 2003, מהמוזיאון לאמנות שבווינה, נגנבה ה- "מונה ליזה של הפסלים" (כך קוראים לזה המומחים) - פסל הזהב של בנבנוטו צ'ליני. זו היצירה היחידה הקיימת שלו שהגיעה עד היום. נזק למוזיאון היה כ -50 מיליון יורו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מקרי השוד הגדולים ביותר בעולם